dilluns, 1 d’abril de 2013

Carril bici de Girona


Gimnàstica per malmetre l'esquena i un via crucis per al cós.


Des que es  varen obrir les vies verdes dels carrilets, a Girona, es varen haver de fer les unions entre el d’Olot i el Feliuet intentant seguir els seus antics recorregut, avui menjat per la circulació de vehicles a motor. I així mentre que per als vehicles es feu un recorregut força anivellat, per als carrils bicis, separats, es feren de manera que haguessin de travessar els carrers a desnivell. Ho veiem al Passeig d'Olot.
Carrer d'Orient
Aquí a Santa Eugènia de Ter, travessat el carrer d'Orient. Es veu el ciment posat me minimitzar sols el fort sotrac que hi havia i que vaig denunciar. Es va arreglar a mitges. Les dues últimes setmanes de Juny de 2013, el nou ajuntamnet , de l'any passat, va adequar aquesta travessa treient el petit mur. Ara es travessa millor

I passant per Sant Narcís trobem la concentracció més gran



 I així trobem una serie de carrers, on les bicicletes noten els sotracs corresponents
Un altre
Sotracs que es fan notar al cos que va damunt la bici
I aquí travessant l'avinguda de Sant Narcís

Abril de 2013. Obres des del 2008
I ja passats sota la via, arribem al carrer de Barcelona

Allà el cos ja pensa  en la  doble sotracada
 I trobem el màxim, quan es travessa el carrer de Barcelona, on els vehicles que travessen s’ho troben amidat i les bicicletes que allí no tenen separació l’han de travessar enclotades, doble sotrac.


La calçada sobre aixecada i feta per als vehicles


 També el pas de vianants, encara que menys, es menja el doble sotrac.

La gent quan hi passa, nota els petits ,o no, sotracs , sense adonar-se de que l'esquena  i o cervicals, s'els queden en memòria.

A l’eixample de Santa Eugènia de Ter, urbanitzada amb la bombolla immobiliaria, s’ha posat trams de carril bici. Però a pesar de ser força nous, no s’ha fet bé la transició en travessar el carrers. Algun si que s’ha fet. Però la majoria, no.
 Qui els dissenya? No pas un que vagi am bicicleta. Es veu clarament. Sotracs nous.

Això que a la web de l’ajuntament,veiem: 1) La Taula de Mobilitat, que es va constituir per decret d’alcaldia de 24 de novembre de 2006 i està formada per tècnics i representants de les administracions i entitats civils locals amb més experiència en la gestió de l’espai públic i la mobilitat. (1)
http://www2.girona.cat/ca/mobilitat_plamobilitat

A Barcelona, que és més gran, etc. També s’hi preocupen més-
Reparacions al paviment dels carrils bic......
És també una web dedicada a la bicicleta
http://w3.bcn.cat/V01/Serveis/Noticies/V01NoticiesLlistatNoticiesCtl/0,2138,621827370_656584026_1_1914305451,00.html?accio=detall&home=
I es que al mes de Febrer per la zona de la Diagonal/nord, em va cridar l’atenció aquells llargs carrils bici.

Aquí ens trobem, al pont sobre el Ter, el carril fet a nivell de la calçada. Llàstima que no siguin més llargs. Encara que més enllà a la zona de Sant Narcís, però ja per sobre calçada.

Es farà igual o semblant a la sempre pendent urbanització del carrer Barcelona? Reservant un carril per a les bicis?

Però mentre tant.Ho vaig proposar fa uns mesos als de l'Ajuntament , fer-ho per la zona de la vorera


 Vaig comptar cap a 8 metres de vorera

Però segons sembla, encara hi han troços particulars. I ales hores jo pregunto: i la vorera?

Havia proposat de que anés a Mas Gri i continués per sobre la via a la carretera de Santa Coloma, travessant per damunt el tren gros.

Pujaria per allà on hi havia la conexió abans de fer la rodona a sota
Sols varen fer unes roderes per marcar-ho.
I abans els hi havia dit, ei! que els de la carretera han posat formigó i han aprimat el pas
======================================================================
Nota 1- Veieu un bici carril acabat
No fora millor haver fet un baixant anti sotrac?
Molt bé.Fet la 1ª semana de juliol de 2013